ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΠΡΟΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ: «Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΥΠΕΣΤΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΕΣ ΘΥΣΙΕΣ. ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕΤΡΑ».(BINTEO)

13/2/2017Α. ΜΕΡΟΣ:

 Κύριε διοικητά , επειδή γνωρίζετε καλά και με τη σημερινή σας ιδιότητα αλλά και με τις παλαιότερες, τον τρόπο σκέψης των εκπροσώπων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, πώς ακριβώς εσείς ερμηνεύετε και εξηγείτε αυτού του τύπου τη στάση, το να επαναφέρουν στη διαπραγμάτευση κεφάλαια, όπως το φορολογικό και το ασφαλιστικό, που έχουν κλείσει από την πρώτη αξιολόγηση, με αυτόν τον δραματικά απελπιστικό φτωχοποιητικό για τον ελληνικό λαό τρόπο στην παρούσα δεύτερη αξιολόγηση;

Προφανώς είναι σε γνώση σας οι διάλογοι Τόμσεν – Βελκουλέσκου, έτσι όπως τα Wikileaks τα έδωσαν τον περασμένο Φεβρουάριο. Αυτή η λογική τους, ότι «είχαμε λάθος στρατηγική διαπραγμάτευσης, θέσαμε στην ελληνική πλευρά το έλασσον ενώ έπρεπε να  θέσουμε στους Ελληνες το μείζον», θεωρείτε ότι είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουν να πάρουν το αίμα τους πίσω, να ξαναβάλουν, δηλαδή, το μείζον, όπως αυτοί το περιγράφουν, απέναντι στην ελληνική πλευρά σε αυτή τη διαδικασία;

Επίσης, τι ρόλο, τελικά, έρχεται να παίξει από την ελληνική πλευρά το ότι τηρεί τα υπεσχημένα και  τα υπογραφέντα; Η Πατρίδα μας πιάνει τους στόχους, όπως και εσείς περιγράψατε. Εκεί που περιμέναμε  ύφεση για το 2016, έχουμε αύξηση του Α.Ε.Π. και πιο πάνω από αυτό που περιγράφει η ενδιάμεση έκθεση, το 0,1% πήγε στο 0,4% και ενδεχομένως, όταν έχουμε τα πλήρη στοιχεία, να είναι ακόμη πιο πάνω.

Θα ήθελα, πραγματικά, ειλικρινά το λέω και δεν είναι δήθεν ερώτηση, είναι ουσιαστική  ερώτηση, να μας πείτε για να καταλάβουμε με ποιον τρόπο σκέφτονται οι συγκεκριμένοι άνθρωποι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου;

Ένα δεύτερο ερώτημα, το οποίο θυμίζω το είχα θέσει στην Επιτροπή μας και στις 11 Ιουλίου 2016, είναι το κατά πόσο θεωρείτε ότι θεσμικές τομές, ουσιαστικές και ρηξικέλευθες τομές, όπως είναι η καθολική υλοποίηση και εφαρμογή της χρήσης του πλαστικού χρήματος, των ηλεκτρονικών συναλλαγών, θυμάμαι μου είχατε πει όταν είχα επισημάνει το μοντέλο της Σουηδίας ότι όντως, το μοναδικό καλό στοιχείο που προέκυψε από τα capital controls ήταν η εκτεταμένη χρήση του πλαστικού χρήματος.Εάν, λοιπόν, αυτό θα μπορούσε κύριε Διοικητά, να έχει εφαρμοστεί εδώ και 25 χρόνια και όχι να είναι όπως επισημάνθηκε από την Αντιπολίτευση, με κανέναν όμως αυτοκριτικό τόνο, ότι η χώρα μας ήταν ουραγός στις ηλεκτρονικές συναλλαγές , τώρα τρέχει βέβαια και απλώνεται διαρκώς και αυτό έχει την ουσιαστική απόληξη να έχουμε ένα κομμάτι του ΦΠΑ, αυτό που η μελέτη της Κομισιόν έλεγε 10 δις ευρώ το 2010 από την φοροκλοπή του ΦΠΑ, όχι την φοροδιαφυγή, να αντιμετωπίζεται. Θέλω σε αυτό το μύθο που θέλει να καλλιεργήσει μια πλευρά της Αντιπολίτευσης και ενδεχομένως, και μια πλευρά των δανειστών, ότι τα καλά στοιχεία προέκυψαν αποκλειστικά λόγω της υπερφορολόγησης. Το πλαστικό χρήμα, η αντιμετώπιση των λαθρεμπορίων, η αντιμετώπιση της «ιστορίας» με τα εμβάσματα, η οικειοθελής αποκάλυψη εισοδημάτων – 13.000 αιτήσεις, το ό,τι «champion» στην στοχευμένη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής ήταν η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Ρόδος και όχι το Πέραμα, η Δραπετσώνα και το Κερατσίνι, λέει κάτι για την προσπάθεια ουσιαστικής, ριζικής, θεσμικής και σε βάθος χρόνου αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής;

Τρίτον, μου λένε κύριε Διοικητά, και το λέω σε σας ως ακαδημαϊκό δάσκαλο ότι πρέπει να το αντιμετωπίσετε, ότι τον όρο «ποσοτική χαλάρωση», ένα μεγάλο κομμάτι των συμπολιτών μας δεν τον καταλαβαίνει. Μπορείτε να το κάνετε «λιανά», τί σημαίνει ενίσχυση της ρευστότητας; Τί σημαίνει 15 δις στην ελληνική οικονομία, έτσι ώστε να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα στήριξης της επιχειρηματικότητας;

Το αντιλαμβάνεστε αυτό κύριε Στουρνάρα, πόσο σημαντικό είναι να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα επιχειρηματικότητας, διότι έχουμε εν αναμονή – στον προθάλαμο περιμένουν – 821 επενδυτικά σχέδια, μόλις στους τέσσερις μήνες που έχει «ανοίξει» ο Αναπτυξιακός Νόμος. Σε αυτά τα τρία ζητήματα περιμένω τις απαντήσεις σας.

Β’ ΜΕΡΟΣ:

 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Κύριε Διοικητά, είναι σαφές ότι η στεγνή γλώσσα των αριθμών εκδικείται και εκδικείται όταν ακούμε από το IMF λογικές του τύπου «ναι, χρειάζεται λιγότερη λιτότητα» και όταν αυτή η λιγότερη λιτότητα εξειδικεύεται στα μέτρα, βλέπουμε ότι είναι ισοπεδωτική για τα πιο φτωχά στρώματα του λαού μας. Είναι σαν μια τιμωρητική διαδικασία, είναι σαν μια εκδικητική διαδικασία, όπου πρέπει να πάρουν το αίμα τους πίσω για τα πλείστα όσα, που και εσείς επισημάνατε, λάθη, από τους πολλαπλασιαστές, μέχρι την αύξηση του Α.Ε.Π., μέχρι την ύφεση που ήταν ανάπτυξη κ.λπ. κ.λπ..

Όταν, όμως, κύριε Διοικητά και αν θέλετε, μακριάν εμού η διαδικασία να συμβουλεύσω εσάς, για να είμαστε δίκαιοι, όχι γιατί είμαστε Έλληνες, αλλά γιατί αγαπάμε την αλήθεια, πρέπει να μην λειτουργούμε εξισορροπητικά. Πρέπει να κοιτάμε σαφώς την πλευρά που δεν θέλει για τους δικούς της λόγους να κλείσει η αξιολόγηση. Οι περισσότερες παραδοχές έχουν σχέση με πολιτικές αποφάσεις τόσο της Ελλάδας όσο και των δανειστών της χώρας, οι οποίες αντιμετωπίζονται ως μεταβλητές, παρότι έχουν καταγραφεί στη συμφωνία του Ιουλίου του 2015 και δεσμεύουν όλους τους συνυπογράφοντες.

Επιτρέψτε μου να ξεχωρίσω δύο από τις παραδοχές αυτές και να δούμε αν οι προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδας μπορούν να επαληθευτούν και αν είναι δυνατόν να ενισχυθούν, έτσι ώστε να έχουμε επιτέλους μια καθαρή στροφή. Πρώτον, ισχυρό μήνυμα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας. Σας το λέμε από εδώ από τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί και αυτό έχει υποστεί μέγιστη διαστροφή περί ταυτίσεώς μας με το δημόσιο και με το κράτος και με την κρατικοποίηση. Ισχυρό μήνυμα: Πλοηγός της ανάπτυξης θα είναι κατά βάση ο ιδιωτικός τομέας, μαζί με τον κοινωνικό τομέα της οικονομίας και μαζί με τις αναγκαίες κρατικές δημόσιες παρεμβάσεις, εκεί όπου χρειάζονται.

Όπως βέβαια και η αύξηση της απασχόλησης και της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Εκεί το ειδικό κεφάλαιο που έχετε μέσα στην ενδιάμεση έκθεση για την ανάπτυξη της μερικής απασχόλησης είναι ένα τέτοιο ζήτημα που πρέπει να το δούμε και περιμένουμε τα φώτα σας, πως αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί, δηλαδή η κατακερματισμένη εργασία. Δεν υπάρχει ολίγον ζωή, ολίγον ασφάλιση, ολίγον εργασία για να βολευτούν όλοι.

Ως προς τη δεύτερη αξιολόγηση κ. Διοικητά αξιολογήσατε ως υπ’ αριθμό ένα κίνδυνο για την ελληνική οικονομία την πιθανότητα μη έγκαιρης κατάληξης των διαπραγματεύσεων για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και ζητάτε να επιδείξουμε όλες οι πλευρές ρεαλισμό και ευελιξία. Στη συζήτηση που έγινε στο Κοινοβούλιο στις 6/2 μετά από πρόσκληση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής επαναλάβατε την ανάγκη για άμεση ολοκλήρωση. Στην ίδια εκδήλωση ο κ. Χουλιαράκης είχε αναφερθεί στη γρήγορη ολοκλήρωση της αξιολόγησης, που είναι μια από τις προϋποθέσεις για δρομολόγηση θετικών εξελίξεων. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει καταστήσει σαφές σε όλους εντός και εκτός της χώρας ότι το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης είναι εθνικής σημασίας προτεραιότητα για την Κυβέρνηση.

Να κλείσει βεβαίως η αξιολόγηση, το μείζον όμως  θέμα είναι πώς θα κλείσει  κ. Διοικητά. Δεν μπορεί να κλείσει όπως- όπως. Είναι αδικία για την ελληνική οικονομία. Είναι για όλα αυτά που είπατε και εγώ δεν θα αναφερθώ μόνο στα δύο χρόνια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ και στα προηγούμενα χρόνια, ότι έχει υποστεί αθροιστικά ως θυσίες ο ελληνικός λαός για να φτάσει σε αυτό το σημείο, το συγκεκριμένο σημείο, αυτή τη στιγμή να δικαιούται την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Εσείς είπατε κ. Διοικητά σε ομιλία σας με τίτλο «Επιτυγχάνοντας σε αβέβαιους καιρούς εδώ στην Αθήνα», το επαναλάβατε και σήμερα, ότι έχει γίνει πάνω από το 90% της προσαρμογής. Όλο το σύστημα το μιντιακό αναπαρήγαγε την επιστολή Τσακαλώτου στο Bloomberg, όπου η ελληνική πλευρά δεν έχει κάνει παρά μόνο το 1/3. Εσείς είπατε το 90% της προσαρμογής έχει γίνει και πιο πάνω. Έτσι δεν είναι κύριε Διοικητά;

Επομένως, θα πρέπει να στραφείτε με σαφήνεια και καθαρότητα ότι ο κίνδυνος να μη κλείσει η αξιολόγηση  έχει ονοματεπώνυμο και η σύσταση για ρεαλισμό και ευελιξία, όπως σωστά επισημάνατε, πρέπει να έχει συγκεκριμένο αποδέκτη, τον κ. Σόιμπλε, τον Υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας και τους οικονομικούς εγκέφαλους του IMF που πραγματικά «απογείωσαν» την ελληνική οικονομία με το πακέτο των λαθών τους.

Θέλω κλείνοντας απλά να πω – είχα να πω για τα κόκκινα δάνεια, αλλά θέλω να σεβαστώ τους συναδέλφους μου – αυτό που είπατε και επειδή μας παρακολουθούν, είναι εκπληκτικό πριν από λίγες μέρες η Κυβέρνηση είπε με στόχο 1,98 δισ. πρωτογενές πλεόνασμα πιάσαμε 4,39 δισ. διαφορά 2,41 δισ. είναι η υπεραπόδοση. Πριν από λίγο είπατε, κ. Διοικητά, ότι το 1,5 δισ. από αυτή τη διαφορά είναι από την επανάσταση , όπως την χαρακτηρίσατε, με το πλαστικό χρήμα. Είπατε συνεισέφερε 1,5 δισ. η υιοθέτηση του πλαστικού χρήματος. Αυτό και μόνο καταδεικνύει ότι όλος αυτός ο ορυμαγδός περί υπερφορολόγησης, που εμείς τον αποδεχτήκαμε, αυτό είπαμε επώδυνο συμβιβασμό, όταν αυξάνεις τον ΦΠΑ τους έμμεσους φόρους, που είναι οι πιο άδικοι φόροι για τα κοινωνικά λαϊκά στρώματα είναι σαφές ότι είναι κατά τούτο υπερφορολόγηση.

Δεν μπορεί, όμως, να κρύβεις και εδώ – δεν μου απαντήσατε και θέλω μια απάντηση κύριε Στουρνάρα- από πότε το πλαστικό  χρήμα ,τα pos παντού, η καθολική εφαρμογή δηλαδή για να συλλέξουμε αυτά τα 10 δισ. που είπε η Κομισιόν για τη μελέτη της θα μπορούσε να έχει εφαρμοστεί; Πόσα χρήματα δηλαδή, πόσα δισεκατομμύρια θα είχαν μαζευτεί σε αυτή δύσμοιρη χώρα από τη φοροκλοπή του ΦΠΑ, κ. Διοικητά, κ. Στουρνάρα, αν τα pos είχαν εφαρμοστεί από το 1990, από το 2000, από το 2004 την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, από το 2009;

13/2/2017

 

Μοιραστείτε το!